19 Eylül 2011 Pazartesi

Fasülye Konservesi

Kış hazırlıklarının ikincisi ve en çok uğraştıranı bu idi. Konservenin dondurucuya koyulanlardan farkını bildiğimden, fasülyeler dondurucuda daha az yer almaya başladılar artık. Fasülyenin iyisini seçebilir miyim, kavanozların başına (ve benim de başıma) bir hâl gelmeden kayanatabilir miyim diye düşünedururken, tüm işimi tamamlamış buluverdim kendimi. Ders almadım da değil. Kavanozları kaynattığım devasa tencereye su ekleyeceksem; muhakkak sıcak olmalı. Zira soğuk su, kavanozlardan birinin patlamasına yol açabilir!  


MALZEMELER
10 kg fasülye
8-10 adet domates
1 kg biber
Tuz (Her kavanoz için 1 tatlı kaşığı)
Su

YAPILIŞI
1. Fasülyeler ayıklanıp, yıkandıktan sonra 3 dakika sıcak suda haşlanır.
2. Domatesler ikiye bölünüp, kavanozların dibine koyulur, üzerine de 2 yemek kaşığı kadar doğranmış biber eklenir.
3. Fasülyeler kavanozda boş yer kalmayacak şekilde dizilir.
4. Bütün malzeme bitince, her kavanoza 1 tatlı kaşığı tuz ve fasülyelerin üzerinden çıkacak kadar su koyulur. Kapakları sıkıca kapatılır. 
5. Tencerenin dibine önce bir mutfak havlusu serilir, onun üzerine kavanozlar dikkatlice yerleştirilir. (Bir sıra daha dizilecekse, araya yine bir mutfak havlusu serilmeli.)
6. Kavanozların üzerinden çıkacak kadar su doldurulup kaynamaya bırakılır.
7. Kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 1,5 saat kaynatılır. Ardından dikkatlice alınarak, soğuyana kadar ters çevrilir.



13 yorum:

  1. ya bayiliyorum böyle seylere ben yapmak istiyorum ama burda böyle seylere ihtiyac duyulmuyor yaz kiz aradigini bulabiliyorsun...

    YanıtlaSil
  2. Eline, gönlüne sağlık Bolkepçem, maharetlisin vesselam.. Bir de şu mutfak miskini arkadaşına el atsan:)rati

    YanıtlaSil
  3. Nesliname benim için başlarda ihtiyaç olan bu uğraşlar, giderek bir zevke dönüştü. Yapabildiklerimin farkına vardıkça, yemesi de keyifli bir hal aldı. Ekmek yapmak da aynı şekilde. Her yerden temin edebiliyorsun ama evde yapmak başka. Yani tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Deli Annem nasıl teşekkür etsem... Öperim.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Bolkepçe,bu yaz köyümüzde
    annem ve babamla tüm kışlıklarımı
    en doğalından aynı senin gibi
    yaptık ama ben kovanozda olmasın
    diye ısrar ettim fasulyelerimi...
    Çünkü samsundan istanbula o kadar
    kavanozu otobüs altında getiremezdim.
    Fasulyeleri domotesle hafif haşlayıp dondurucuya koydum acaba
    tadı çok mu kötü olacak...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ohhhh ohh:)mislerr gibii:)war mı böylesine emekle sevgiyle hazırlamış gıdaları tüketmek gibisi:)
    ellerinize ve yüreğinize sağlık...
    ben bir arkadaşımda gördüm bu kaynatma olayı ilgili şöyle bir metod uyguluyordu.
    tüm hazırlıklar bitip kavanozlama işlemini yaptıktan sonra kapaklarını sıkıca kapadığı konservelererini,bulaşık makinasına baş aşağı dizip sadece su ile deterjansız bir program çalıştırıyordu.
    ben kendim bizzat denemedim ama,arkadaşım yıllardır bu usulü kullanıyormuş nacizane bir bilgi benden:)
    takipteyim...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ayşecim, kesinlikle kötü olmaz emin ol. Ama nasıl anlatayım; bunca uğraşıdan mıdır, çocukluktan kalma damak tadı mıdır, kendi yapabildiğini daha çok sevmeden midir, daha bir lezzetli gelir bana konserve. Buzluğa da hiç koymuyorum değil fakat biraz geç piştiğini söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
  8. Bir tutam kekik, güzel sözlerinize teşekkür ederim. Anlattığınız yöntemi ben de duydum ama pek aklıma yatmadı doğrusu. Bulaşık makinesindeki 65 derece su sıcaklığıyla nasıl kaynayacak anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraflarla anlatım harika olmuş nefis görünüyorlar insanın kendi yaptıklarını yemesi ayrı keyif ellerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ne güzel anlatmışşsın canım ellerıne sağlık afıyetle ye

    YanıtlaSil
  11. iyi bir site teşekkürler başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  12. abla domates çorbanı görünce tadının hala damağımda olduğunu farkettim :)ellerine sağlık tabii ki de ama ben asıl bu konserveleri görünce onları yaptığımız güne döndüm :) bu sene yine beraber yaparız bakarsın ;)

    YanıtlaSil
  13. Şirins, seninle ilgili güzel planlarım var yine evet :))
    Hele bi gel..

    YanıtlaSil

Sayfalar

Lütfen Dikkat

Bu blogda yayınlanan yazılar ve fotoğraflar aksi belirtilmediği sürece Bolkepçe adlı yazara aittir. Yalnızca kaynak belirtilerek kullanılabilir. Kaynak gösterilmeyen hallerde yazarın her türlü kanunî müracaat hakkı saklıdır.







Powered by Blogger.

© Bolkepçe'den, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena