8 Haziran 2011 Çarşamba

Krepte Mantarlı Tavuk Sote

Haftasonunun telaşesi içinde bir pasta denemesinin yanısıra, bizim evde pek sevilen bu yemeği yapmaya da fırsat buldum çok şükür. Mantarla tavuğun birbirine yaraştığını zaten biliyoruz da şu kanlıca mantarının verdiği tat daha bir başka. Kültür mantarıyla yapmak da mümkün pekala. Çünkü şimdilerde kanlıca mantarı bulmak zor hatta olanaksız.

İstenilen çeşitte mantarın kullanılabileceği bu yemek oldukça pratik aslında. Krep içine koymak şart değil. 

MALZEMELER
700 gr kemiksiz tavuk eti
400 gr mantar
10-12 adet yeşil biber
3 adet orta boy domates
1 su bardağı bezelye
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Pul biber
Reyhan (mor fesleğen)
1,5 su bardağı su
Krep için:
2 su bardağı süt
2 adet yumurta
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz

YAPILIŞI
1. Tavuklar küp küp doğranır ve sıvıyağda sotelenir.
2. Tavuklar tavadan alınır ve aynı tavada küçük küçük doğranmış mantarlar suyunu salıp, çekene kadar kavrulur.
3. Mantarların üzerine doğranmış biberler eklenir ve kavrulmaya devam edilir.
4. Salçalar tavaya alınır biraz kokusu çıktıktan sonra yarım su bardağı kadar su ile çözdürülür. Ardından tavuklar ve bezelyeler ilave edilir. 
5. Baharatları ve suyu eklenip karıştırılır. Tüm malzemenin üzerine kabukları soyulmuş, küp doğranmış domates yayılır. Ağzı kapatılıp kaynamaya bırakılır.
6. Domatesleri yumuşadığında hazır demektir.
Krep için :
1. Derin bir kaba süt koyulur, içine yumurtalar kırılır ve sıvıyağ eklenir.
2. Biraz çırptıktan sonra un ve tuz ilave edilir boza kıvamında bir hamur olacak şekilde hazırlanır.
3. Geniş bir tava iyice ısıtıldıktan sonra 1 yemek kaşığı sıvıyağ dökülür ve tavanın her yerine yayılır.
4. Hamurdan bir kepçe tavaya alınır, tavanın büyüklüğünde olacak şekilde dağıtılır ve önlü arkalı pişirilir. Hamur bitene kadar aynı işlem tekrar edilir.
5. Kreplerin içine sulu olmayacak şekilde malzeme pay edilir, bir yemek kaşığı kadar kaşar rendesi (isteğe bağlı) koyulduktan sonra katlanır ve kat yeri alta gelecek şekilde fırın tepsisine alınır.
6. 180 dereceye ısıtılmış fırında 5-10 dakika tutulur.

Afiyet Olsun. 
NOT:
Bezelye konserve değilse önceden haşlamak daha iyi olabilir.
5 adet büyük boy krep elde ettim. Biraz malzemem arttı. Onu da küçük bir fırın kabında fırına verdim.

24 yorum:

  1. batı karadenizlimisiniz kuzum?
    zira kanlıca mantarını pek iyi biliriz:)
    ende kastamonuluyum:) böreğini yemeğini kızartmasını herşeyini yaparız:) bayıla bayıla yeriz:)nefis görünüyor sunumun ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Evet batı karadenizliyim :)
    Ailem pek çok mantar çeşidi bilir, ayırt eder. Sizin de söylediğiniz şekillerde türlü türlü pişirir, afiyetle yer :)
    yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Off of of! olayı bitirmişsin arkadaşım.. ben çok severim krepli tavuklu ve mantarlı nesneleri:) bir de o yeliş süslemeler .. açım da ağlarım bak:)

    YanıtlaSil
  4. Ohhhh mis gibi görünüyor.Ellerine sağlık canım.

    Selamlar;

    YanıtlaSil
  5. bende bilirim kanlıca mantarını ama nedendir bilmem çocukluğumdan beri hiç mantar yemem.ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. offf kaşarlarda uzuyor..ellerıne saglık nefısssss

    YanıtlaSil
  7. Neffis gözüküyor, çok fena krepsedim :)
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. kanlıca mantarını bir biz biliyoruz sanırdım ben dolaba doldururum mantarlar çıkınca çok severim kanlıcayı tarifin nefis ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Altina besamel sosu dökseydin daha güzel olurdu curry li ama :D

    YanıtlaSil
  10. çok severim ellerine sağlık arkadaşım...görüntü enfes...

    YanıtlaSil
  11. Mantarı sevmem ama grünüş olarak süper gçrünüyor sadece mantarı koymadan da yapılır sanırım..

    YanıtlaSil
  12. ımmm nefis görünce olsada yesem dedim:))) ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil
  13. Deli Annem ağlama sakın. Sen iste kargo yaparım sana:)

    YanıtlaSil
  14. Aycancım ve marifet ellerimizde teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. Sevda, mantarın çok faydalı olduğunu söylememe gerek yoktur sanırım. Tavsiye ederim. Çorbası da nefis oluyor.
    Zeliha, "krepsedin" demek. Ben de bu kelimeyi önce garipsedim, sonra gülümsedim:)

    YanıtlaSil
  16. Fatma kanlıca mantarını karadenizliler bu adıyla, egede yaşayanlar da çintar olarak biliyor. Ve evet ben de bulunca dondurucuya koyuyorum muhakkak.

    YanıtlaSil
  17. Nesliname teşekkür ederim tavsiyen için.

    YanıtlaSil
  18. Birsence, Ayşe53 ve Hande, çok teşekkür ederim arkadaşlar güzel sözlerinize. Çok mutlu oldum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. kardeşcim ellerine sağlık nefissss olmuş görünüyo.bide tadarsak artık neler yazarım bilinmez.

    YanıtlaSil
  20. Ablacığım, inşallah tadacağınız gün de gelir. En âlâsını size yaparım o zaman emin ol.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  21. çok güzel bir yemek olmuş misafirler için değişik bir alternatif ellerine sağlık canım
    sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkür ederim sarımutfakcım.

    YanıtlaSil
  23. Blogunuzu gezerken bulup hemen denedim bu aksam icin , esim mantar yemedigi icin mantar harici her seyi koydum icine.Birebir olcu kullanip hazirladim.Ellerinize saglik cok lezzetli oldu :)

    YanıtlaSil

Sayfalar

Lütfen Dikkat

Bu blogda yayınlanan yazılar ve fotoğraflar aksi belirtilmediği sürece Bolkepçe adlı yazara aittir. Yalnızca kaynak belirtilerek kullanılabilir. Kaynak gösterilmeyen hallerde yazarın her türlü kanunî müracaat hakkı saklıdır.







Powered by Blogger.

© Bolkepçe'den, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena