5 Mayıs 2011 Perşembe

Pudingli Kurabiye

Pudingli kekler, kurabiyeler pek meşhur oldu bloglarda. Hatta şimdilerde krem şantili kurabiyeler, poğaçalar yapılıyor. Bizim evde de hazır puding yenilmez oldu epeydir. Malûm supangle meselesi... Toz haldeki pudingler kek için alınıyor artık. Bu defa ise doğaçlama olarak bir kurabiye çıktı ortaya. Neyi, ne kadar kullanacağıma dahi o an karar verdim. Ceviz ve ekstradan damla çikolata ilavesiyle hazır pakette satılan çok bilindik bir kurabiyeyi anımsattı bize.  


MALZEMELER
1 paket çikolatalı puding (toz halde)
1 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı şeker
100 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağı
2 yumurta
1 çay bardağı damla çikolata
1 çay bardağı ceviz (damla çikolata iriliğinde çekilmiş)

YAPILIŞI
1. Toz puding, un ve kabartma tozu geniş bir kaba elenir.
2. Elenmiş malzemelerin üzerine şeker, damla çikolata ve ceviz ilave edilir. Unun elenmiş yapısını bozmadan yavaşça karıştırılır. 
3. Bu malzemelerin ortası havuz gibi açılır ve yağ ile yumurtalar buraya alınır. 
4. Önce yağ ve yumurtalar karştırılır, sonra parmak uçlarıyla daire çizerek tüm malzeme karıştırılır ve yoğurulur.(Un ilave etmek gerekirse, kaşıkla eklenebilir. Ele yapışmayan, yumuşak bir hamur olacak.)
5. Yoğurulan hamur üzeri kapatılarak buzdolabında yarım saat dinlendirilir.
6. Hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar koparılır ve unlanmış tezgahta, üzerine buzdolabı poşeti (veya yağlı kağıt) konularak, merdaneyle yarım cm kalınlığında açılır.
7. Açılan bu hamurdan bir su bardağının ağzıyla daireler kesilir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirilir.
8. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında üzerleri hafif çatlayana dek pişirilir.
9. Üzerine pudra şekeri elenerek servis yapılabilir. (Ben tercih etmedim.)  

Afiyet Olsun.

7 yorum:

  1. güzel görünüyorlar canim ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Çook leziz görünüyorlar.. ellerine sağlık bolkepçem:)

    YanıtlaSil
  4. Ama gerçekten çok hoş görünüyor :)
    Pudingli kurabiyeyi ben de çok severim.

    Ellerine / gönlüne sağlık.

    Bu tür malzemeleri ( toz puding / krem şanti v.b ) hamur işinde kullanmak , farklı olması ve lezzeti itibari ile cazip geliyor bizlere..

    Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.


    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  5. Deli Annem, Pepelam gelmişler. Pek mutlu, pek mesut oldum. Güzel sözlerinize çok teşekkür ederim. Çok çok sevgiler.
    Ayşe ve Handan sizlerin de ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. tarifinizi denedim teşekkürler, ama 1 su bardağının üzerine en az 1 bardak daha un koymak zorunda kaldım. dengelemesi için bir miktar da şeker ekledim.

    YanıtlaSil
  7. Adsız; farklı tipteki unlar bu söylediğinize sebep olabilir. Kiminin su kaldırma kapasitesi çokken, kiminin pek az. Ekmek yapmaya yeni başladığım zamanlarda öğrendim bunu. Sonradan hatırladım ki annem de söylerdi bunu hamur açarken.
    Siz un ekleyip istediğiniz kıvamı yakalayabilmişsiniz. Ben yaparken de un eklemek bir tarafa oldukça sert bir hamur oluyor oysaki.

    YanıtlaSil

Sayfalar

Lütfen Dikkat

Bu blogda yayınlanan yazılar ve fotoğraflar aksi belirtilmediği sürece Bolkepçe adlı yazara aittir. Yalnızca kaynak belirtilerek kullanılabilir. Kaynak gösterilmeyen hallerde yazarın her türlü kanunî müracaat hakkı saklıdır.







Powered by Blogger.

© Bolkepçe'den, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena